putovanja_koja_su_obelezila_2018_godinu_travel_architect
Putovanja

Putovanja koja su obeležila 2018. godinu

Složićete se da nam upravo putovanja na kojima smo bili u toku godine donose neke od najlepših uspomena po kojima ćemo pamtiti proteklu godinu. Zbog toga sam odlučila da napišem ovaj tekst  i na taj način sačuvam uspomenu na putovanja na kojima sam bila 2018 godine. Idemo redom:

Smederevo

Ako je nešto obeležilo 2018. godinu onda je to Smederevo i odlazak u ovaj grad više puta tokom ove godine. Smederevo je bilo dodeljeno kao predmetna lokacija u okviru rada na master projektima na mom smeru na Arhitektonskom fakultetu. Više o Smederevu i Smederevskoj tvrđavi, koja je bila predmet mog master rada, biće u nekom od narednih tekstova.

putovanja_smederevska_tvrdjava_smederevo
Smederevska tvrđava

Posebno mi je drago što smo u okviru ovog projekta imali priliku da posetimo i vilu „Zlatni breg“, poznatiju kao letnjikovac dinastije Obrenović, koja se nalazi na 4 km od centra Smedereva. Iako sam ljubitelj više arhitekture nego prirode na putovanjima, ovaj put na mene je veći utisak ostavila lokacija vile, sa pogledom na kraljev vinograd, Dunav i Panonsku niziju, nego sama arhitektura vile.

putovanja_vila_zlatni_breg_smederevo
Vila „Zlatni breg“
Pogled na kraljev vinograd, Dunav i Panonsku niziju iz vile „Zlatni breg“

Sarajevo i Mostar

Posebno drago putovanje ove godine bilo je putovanje u Sarajevo i Mostar. Spoj različitih kultura u Sarajevu, šetnja Baščaršijom, čuveni Stari most u Mostaru, pokaldrmisane uske ulice u kojima se oseća duh nekih prošlih vremena, uticaj Istoka, očuvani tradicionalni zanati, ćevapi, baklave, ritual ispijanja bosanske kafe i, pre svega, ljubazni ljudi, doprineli su da ovo putovanje bude jedno od najdražih i najinteresantnijih na kojima sam dosad bila.

sarajevo_bascarsija_i_sebilj
Baščaršijski trg i Sebilj
putovanja_isfahan_galerija_sarajevo
Isfahan galerija u Sarajevu
putovanja_kujundziluk_ulica_mostar
Kujundžiluk ulica u Mostaru
putovanja_tradicionalni_zanati_mostar
Tradicionalni zanati postali su turistička atrakcija

Ljubljana

Jedan dan proveden u Ljubljani ove godine bio je dovoljan da ovaj grad svrstam u jedan od najlepših gradova koje sam dosad posetila. Ne znam da li sam bila u još nekom gradu koji je toliko čist i uređen, u kojem se velika pažnja poklanja očuvanju fasada i koji vodi računa o ekologiji i održivosti. Ono što se meni posebno svidelo u Ljubljani jeste Plečnikova arhitektura – čuveno Tromostovje i Plečnikova tržnica sa pijacom u blizini koja vrvi od života i ljudi, pogled na ceo grad sa Ljubljanskog zamka, kao i detalji na ljubljanskim fasadama.

putovanja_tromostovje_ljubljana
Tromostovje
putovanja_ljubljanski_zamak_ljubljana
Pogled na ceo grad sa Ljubljanskog zamka
putovanja_ljubljanske_fasade_ljubljana
Detalji na jednoj od ljubljanskih fasada

Lefkada

Ove godine letovala sam u Nidriju na Lefkadi, četvrtom po veličini ostrvu Jonskog mora. Volim aktivan odmor, tako da je istraživanje ovog ostrva – obilaženje prelepih plaža na zapadnoj strani ostrva gde je more tirkizno plave boje, krstarenje na kojem sam videla okolna ostrvca i kupala se u skrivenim uvalama, kao i obilazak živopisnog glavnog grada Lefkasa, upotpunilo ovo letovanje. Lefkada se na kraju pokazala kao odličan izbor destinacije za letovanje.

Plaža Katizma
Ostrvo Meganisi
Selo Spartohori na ostrvu Meganisi
Glavni grad ostrva – Lefkas

Toskana i Cinque Terre

I za kraj, u oktobru sam sebe za rođendan častila jednom od najlepših tura po Italiji. Obišla sam neke od gradova u Toskani i nacionalni park Cinque Terre. Obožavam ovakve sadržajne ture na kojima se obilaze mesta velikog istorijskog, arhitektonskog i kulturnog značaja. Mnogo mi je drago što mi se na ovom putovanju ostvarila i želja da posetim nacionalni park Cinque Terre koji čine pet živopisnih sela na obali Ligurijskog mora. Svima bih preporučila da Cinque Terre posete barem jednom u životu, jer tu lepotu stvarno vredi videti i doživeti.

putovanja_bolonja_toskana
Sijena
putovanja_manarola_cinque_terre
Cinque Terre

Ovako su izgledala moja putovanja, a gde ste vi putovali ove godine? Pišite mi u komentarima. 🙂

8 коментара

• Deni

Krajem meseca stiže i moj tekst o putovanjima 2018. godine. Ovo mi je bila najberićetnija godina za putovanja do sada, čini mi se. Otkrivala sam Mađarsku, Češku, Slovačku Poljsku, Sloveniju – posetivši Budimpeštu, Pečuj, Segedin i nacionalni park Opustaser, zatim Prag, Plzen, Brno, Bratislavu, Ljubljanu, Bohinjsko i Bledsko jezero, Kranj, Škofja Loku… Na letovanju sam bila u Pargi, i takođe imala veoma aktivan odmor. Putovala sam malo i po Srbiji sa planinarskom sekcijom. Za kraj godine posećujem advente 🙂
    Čitamo se i sledeće godine, neka bude još više putovanja 🙂

• travelarchitect

Deni, baš mi je drago da čujem da ti je ova godina bila ispunjena putovanjima i želim ti da ti i sledeća godina bude puna putovanja, pa neka ih bude još više!
      P.S. Jedva čekam tvoj tekst o ovogodišnjim putovanjima.

Sanja, drago mi je da si ove godine uspela da putuješ podjednako i po Srbiji i u inostranstvo. Ja od navedenog još nisam bila u Sremskoj Mitrovici. Šta mi preporučuješ da posetim kada odem tamo?

• Sanja

Centar SM , Carska palata ,najduzi pesacki most u Evropi(bar tako kazu ), Muzej Srema (ima neki suncan sat ), Spomen park aleje heroja i naravno Zasavica specijalni rezervat prirode (13 km je od SM)

e sad toliko od mene,mozda jos nesto otkrijes, vidis 😀

• travelarchitect

Hvala puno na predlozima, Sanja! Malo sam istražila sve što si napisala i deluje mi zanimljivo. Posebno mi deluje interesantno Carska palata i rezervat prirode Zasavica. U svakom slučaju, kad posetim Sremsku Mitrovicu, javljam svoje utiske.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *